14. Raportarea achizițiilor
Pentru publicarea unui contract/factură urmați pașii de mai jos:
1. Apasăți Cabinet – compartiment Planuri și buget – Buget.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.48.05-1024x341.png)
2. Accesați butonul Creează o linie de buget.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.48.47-1024x338.png)
3. Completați toată informația obligatorie:
- denumirea procedurii de achiziție;
- Perioada de necesitate – inceputul perioadei se selecteaza cu data anterioara, cind a fost procurate bunuri/servicii/lucrari, finalizarea perioadei trebuie sa fie data actuala + 3 zile;
- selectați codul CPV de gradul II – EX: XXX00000-Y;
- alegeți persoana de contact din cadrul utilizatorilor instituției și tastați butonul Salvează și continuă din partea de jos al paginei.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.49.59-1024x701.png)
4. După completarea bugetului, adăugați Sursa de finanțare.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.52.36-1024x619.png)
Completați spațiile și accesați butonul Salvează și continua.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.53.21-1024x458.png)
În cazul în care dispuneți de mai multe surse, ele se adaugă consecutiv, accesând ( + ) și selectând fiecare sursă în parte.
Atenție:
-
Valoarea estimativă se indică pe site fără TVA. Aceasta nu trebuie să conțină spațiu liber între cifre, iar în cazul în care suma conține bănuți utilizați punctul ( . ) în loc de virgulă ( , ), ca exemplu: 60250.30.
- Perioada de disponibilitate trebuie să fie identică cu Perioada de necesitate indicată la pasul precedent ( sistema automat o sa „inghete” o zi pentru achitare ).
5. Sursa de finanțare indicată apare direct sub denumirea procedurii. Din momentul ce adăugați cu succes o sursă de finanțare, devine activ butonul Creează plan de achiziție.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-11.54.28-1024x146.png)
6. Accesați butonul Creează plan de achiziție, selectați tipul procedurii și confirmați alegerea pentru a trece la pasul următor.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Снимок-экрана-2023-10-10-в-15.05.46-1024x457.png)
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.02.03-1024x678.png)
Atenție:
-
Data stabilită pentru începerea procedurii – se indică doar luna în care a fost semnat contract/factura.
-
Pentru completarea rubricilor pentru Alocarea bugetară, este necesar întâi să accesați butonul Add new item și apoi apăsați pe Select.
-
În caz că aveți mai multe surse de finanțare, accesați ( + ) și selectați fiecare sursă în parte.
7. Următoarea pagină care s-a deschis este confirmarea că ați creat cu succes Planul pentru contract/factura.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.03.00-1024x609.png)
8. Crearea Anunțului de participare se face direct din pagina planului, accesând butonul respectiv sau, în cazul în care planul a fost elaborat mai devreme, Dvs. accesați Cabinet – Planuri și buget – Planuri și la fel găsiți butonul Creează anunț de participare în drept cu planul publicat.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.03.58-1024x436.png)
9. Se va deschide un formular în care Dvs. indicați toată informația contractului/facturii (descriere, contract/acturi, perioadele și loturile/pozițiile acestuia).
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.19.12-1024x692.png)
Atenție: Accesând butonul Încărcați, Dvs. selectați din calculator contract/factura.
(!) Documentele adăugate la procedura de achiziție automat se dublează și pentru loturi.
10. Indicați perioadele: sistemul vă sugerează termenii minimi, pe care îi selectați. Completarea acestor câmpuri este formală, dar obligatorie. Aceste date NU VOR FI REFLECTATE pe pagina contractului/facturii publicate.
11. Completarea loturilor se face conform listei bunurilor/serviciilor/lucrărilor procurate. Dacă contractul/factura conține doar 1 lot, acesta oricum trebuie să fie completat.
Suma valorilor estimative a tuturor loturilor nu trebuie să fie mai mare decât suma bugetului preconizat.
Perioada de livrare trebuie să se includă obligatoriu în Perioada de disponibilitate a bugetului.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.28.33-1024x513.png)
12. Este obligatoriu ca la fiecare lot să fie indicat măcar un obiect al contractului/facturii, cantitatea, unitatea de măsură și CPV-ul acestuia. CPV-ul poate fi detaliat, însă trebuie să facă parte din grupa codului CPV indicat la crearea planului.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.29.21-1024x441.png)
13. După completarea tuturor loturilor accesați butonul Anunțați achiziția și contractul/factura Dvs. se va publica.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-10-at-12.30.05-1024x274.png)
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Снимок-экрана-2023-10-10-в-15.04.35-1024x382.png)
14. Pe pagina tenderului trebuie să accesați denumirea lotului.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Снимок-экрана-2023-10-10-в-15.12.39-1024x487.png)
15. Pe pagina lotului, accesați butonul Adaugă furnizor.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Снимок-экрана-2023-10-10-в-15.14.10-1024x424.png)
16. În chenar trebuie să adăugați informația despre învingător (operator economic de la cine au fost achiziționate bunuri/servicii/lucrări), apoi apăsați butonul Confirmă.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Снимок-экрана-2023-10-10-в-15.17.06-979x1024.png)
17. Următorul pas este Recunoașterea învingatorului și confirmarea deciziei.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-12-at-12.18.08-1024x380.png)
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-12-at-12.23.11-1024x731.png)
18. Apăsați buton Confirma decizia.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-09.52.48-1024x470.png)
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-09.53.54-1024x265.png)
Contract/factură înregistrată
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-12-at-12.26.30-1024x345.png)
IMPORTANT: Datele introduse despre agentul economic de la care au fost achiziționate bunurile/serviciile/lucrarea nu pot fi modificate.
19. Dupa Confirmarea deciziei, pentru a anula procedura de raportare in caя daca a fost introdusa informatia incorrect, trebuie sa urmariti urmatorele pasi:
Dupa aceasta trebuie sa accesati pagina acestei raportari si anume, prima pagina a raportarii, si in partea dreapta vor aparea un buton: Anuleaza procedura de achizitie.
20. În cazul unei ERORI efectuate la introducerea informațiilor, va fi necesar:
- să descalificați furnizorul, datele căruia au fost introduse incorect;
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-10.20.33-1-1024x386.png)
- selectați motivul din listă;
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-10.21.00-2-1024x824.png)
Acest participant să devină cu statutul Anulat.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-10.25.08-1024x377.png)
Mai departe, Dvs. o să aveți posibilitatea să introduceți datele furnizorului corect, repetând pașii din punctul 16.
![](https://support.achizitii.md/wp-content/uploads/2023/10/Screenshot-2023-10-13-at-10.38.17-1024x626.png)