1. Principala
  2. Pentru Furnizori
  3. 8. Tipurile de tendere și perioadele acestora
  1. Principala
  2. Pentru Cumpărători
  3. 8. Tipurile de tendere și perioadele acestora

8. Tipurile de tendere și perioadele acestora

Tipurile:

Pe platforma achizitii.md pot fi plasate următoarele tipuri de tendere:

А. Achiziții de mică valoare ( pînă la 200 000 lei fără TVA bunuri/servicii și pînă la 250 000 lei fără TVA lucrări )

B. COP Cererea ofertelor de preţ ( 200 000- 800 000 lei fără TVA bunuri/servicii și 250 000- 2 mln lei fără TVA lucrări)

C. Licitații Deschise ( de la 800 000 lei fără TVA bunuri/servicii și de la 2 mln lei fără TVA lucrări)

Perioadele:

 Procesul de licitație constă în diferite perioade:

  1. Etapele tenderului, fără licitație electronică – Această procedură se desfășoară fără licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente solicitate.
  1. Etapele tenderului, care se desfășoară prin intermediul licitației electronice

Perioada de clarificare/actualizare: este perioada în care puteți pune toate întrebările Dvs. cu privire la tenderul publicat direct autorității contractante. Întrebările Dvs. pot fi de orice natură: documentație, termeni de referință, termeni (livrare) etc. Informațiile de contact despre reprezentantul părții contractante sunt prezentate pe pagina procedurii.

Dacă pe pagina tenderului nu este indicat numărul de contact al cumpărătorului, Dvs. îl puteți afla în modul următor:

 А. În bara de căutare indicați denumirea AC sau IDNO

B. În rezultatele afișate tastați pe denumire AC

C. În fereastra deschisă accesați: Toate licitațiile

D. Sistemul va deschide pagina unde sunt indicate informațiile despre AC inclusiv numărul de contact.

Propunerea ofertelor: Perioada în care puteți încărca oferta Dvs. (în funcție de cerințele specificate de cumpărător). Documentele pe care le încărcați trebuie să fie semnate digital. Pentru a semna, puteți utiliza site-ul: https://msign.gov.md/ sau programul Moldsign Desktop Suite.

Licitație: Oferă posibilitatea de a reduce costul ofertei încărcate inițial. În funcție de pasul minim de micșorare a ratei de licitație, veți avea 3 runde, în timpul cărora puteți modifica valoarea ofertei Dvs. Puteți reduce prețul cu orice sumă mai mare de pasul minim de micșorare, orientandu-vă după ofertele concurenților. Pentru a modifica suma ofertei, fiecare participant are 2 minute per rundă. Între runde este pauză, de asemenea 2 minute.

Calificare: statutul tenderului, după licitație, în care autoritatea contractantă retrage oferta agentului economic cu cel mai mic preț în funcție de rezultatele licitației pentru examinare detaliată.

În acest etapă, agentul economic – cîștigătorul, după finisarea licitației, trebuie să încarce oferta finală de preț care corespunde cu suma propusă în runda a 3-a de licitare.

Ofertele au fost revizuite: etapa finală a unui tender, semnifică că AC a luat decizia și a desemnat învingătorul.

Updated on January 3, 2019